Wednesday 17 April 2013

Sasar pendapatan RM4 bilion

Teknik kempen, mengumumkan perkembangan dan kebaikan syarikat sambil berkempen produk baru. Panduan berguna ni.

Credit: Utusan

Ahmad Zaki Zahid (dua dari kiri) dan Pengarah Urusan Pizza Hut Malaysia, Low Kang Moon (dua dari kanan) menunjukkan Piza Sensasi Berganda di Petaling Jaya, semalam.
PETALING JAYA 11 April - QSR Brands (M) Holdings Sdn. Bhd. (QSR Brands) menyasarkan pendapat Kumpulan sebanyak RM4 bilion pada tahun ini.

Pengarah Urusannya, Datuk Ahmad Zaki Zahid berkata, sasaran tersebut adalah lebih tinggi daripada pendapatan tahun 2012 iaitu RM3.6 bilion.

Katanya, daripada jumlah sasaran tersebut, 25 peratus daripadanya dijangka dijana daripada cawangan restoran Kentucky Fried Chicken (KFC) dan Pizza Hut luar negara.

"Malaysia menyumbang 75 peratus daripada perolehan Kumpulan dan selebihnya adalah dari pasaran luar.
"Tahun ini kami menyasarkan untuk menambah lebih 20 cawangan baharu bagi pasaran luar antaranya di India, Singapura dan Kemboja," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada pelancaran produk terbaharu Pizza Hut iaitu Piza Sensasi Berganda di Pizza Hut Kota Damansara di sini hari ini.

Terdahulu, Ahmad Zaki memberitahu, piza terbaharu tersebut adalah rekaan tempatan dan akan berada di pasaran selama dua bulan bermula hari ini.

"Piza itu dijangka dapat mendorong 25 peratus jumlah keseluruhan jualan Pizza Hut dalam masa tempoh promosi," ujarnya.

Menurutnya, piza berkenaan mempunyai gegelang keju cair dalam kerak berinti yang lapisan atasnya terdapat pepperoni, lada benggala dan cendawan dalam sos barbeku madu.

Selain itu, piza itu juga mempunyai gegelang sosej yang disaluti keju parmeson keemasan dihias atas kerak kedua dengan berinti rol ayam, bawang berkaramel dan sos salsa.

Pizza tersebut boleh dinikmati pada harga RM26.90 bagi saiz biasa dan RM35.90 untuk saiz besar.
Selain itu, terdapat juga hidangan berkumpulan iaitu set kombo bersama sup, roti jejari bawang putih dan air 7Up Revive yang berharga RM29.90 untuk dua orang dan RM48.90 untuk empat orang.

No comments:

Post a Comment