Friday 19 April 2013

Bantu celik saham

Tahniah kepada syarikat bumiputra ini yang berjuang dalam kewangan Islam

Previu buku keluaran mereka boleh dilihat di sini (click here)

Credit: Metro

Kuala Lumpur: Afiq Training & Advisory, syarikat 100 peratus Bumiputera yang mengkhusus dalam bidang latihan pengurusan kewangan Islam yang memperkenalkan e-buku Panduan Cash Flow akan memperkenalkan portal saham berkonsep majalah dalam talian.

Perunding Utama dan Perancang Kewangan Islamnya, Suzardi Maulan berkata, konsep itu masih dalam draf dan akan diperkenal pertengahan tahun ini menggunakan medium bahasa Melayu.

Katanya, objektif utama syarikat mewujudkan portal saham itu untuk memberi pengetahuan serta mendidik masyarakat terutama Bumiputera celik pelaburan.

“Masyarakat kurang mengetahui cara melabur dengan betul dan tugas kami di sini memberi maklumat mengenai pelaburan daripada asas sehingga ke peringkat paling utama.

“Selain portal terbabit, kami turut mengadakan bengkel saham kepada orang ramai,” katanya.

Suzardi berkata, pihaknya juga menstrukturkan pelbagai penyelesaian patuh syariah untuk produk deposit berstruktur, kad kredit, kewangan dagang, unit amanah, khazanah, akaun pelaburan emas dan sebagainya.
Menurutnya, menerusi kejayaan jualan e-buku Panduan Cash Flow yang berjaya dijual lebih 2,000 salinan, pihaknya juga merancang mengeluarkan edisi semakan semula buku Rancang Wang Dari Sekarang.

Sementara itu, beliau turut berkongsi mengenai perancangan utama jangka panjang syarikatnya untuk mewujudkan syarikat pengurus dana bersaiz kecil.

“Ia dipanggil sebagai Boutique Fund Manager (BFM) dan mempunyai saiz dana minimum RM100 juta. Jika di Malaysia, konsep ini masih tidak begitu popular lagi berbanding di luar negara. Namun, kami menyasarkan BFM dapat diwujudkan lima tahun lagi selepas mendapat kelulusan,” katanya.

No comments:

Post a Comment